وبلاگ

چیدمان دکوراسیون منزل جهت استفاده از اسپیکرهای ایستاده

چیدمان دکوراسیون منزل جهت استفاده از اسپیکرهای ایستاده

چیدمان دکوراسیون منزل جهت استفاده از اسپیکرهای ایستاده

همه افراد در زندگی شخصی و کاری خود طالب زیبایی و زیبایی آفرینی هستند. یکی از مسائلی که به روح انسان آرامش می دهد و او را به وجد می آورد، محیط اطرافش است. از دید روانشناسی، دکوراسیون و چینش وسایل در محیط، تأثیر فراوان در موفقیت و شادی افراد دارد. شنیدن صدای دلنواز انواع موسیقی نیز، حال خوب انسان را دوچندان می نماید. از این رو در این مطلب بر آن شدیم تا ارتباط بین دکوراسیون منزل و استفاده اسپیکرهای ایستاده ، خانگی و بلوتوثی را بیان کنیم. با ما همراه باشید.

شناخت انواع صداها و ارتباط آن با چیدمان اسپیکرها در فضا

آیا تابحال هنگام دیدن یک فیلم و یا حضور در یک مجلس دورهمی متوجه صدای نامتعارف شده اید؟ نویز ایجاد می شود. یا صدا ها بیش از حد زیر یا بم می شوند. این اتفاق به چند عامل بستگی دارد. به فیلم یا موزیک مورد نظر شما هنگام ضبط اولیه، به دستگاه پخش کننده صوتی و همچنین به مکان و نحوه قرار دادن سیستم صوتی خانگی شما. گاها با داشتن یک اسپیکر بلوتوثی کوچک نیز می توان از یک موسیقی با کیفیت پایین، خروجی بی نظیری را دریافت نمود. اما چگونه؟ با شناخت انواع اسپیکرها و چیدمان مناسب آنها در فضا، به این هدف می توان رسید.

صداها و بهتر بگوییم فرکانس صدا در حالت کلی به سه دسته گروه بندی می شود:

  • صداهای زیر مثل صدای پرندگان
  • صداهای متوسط مثل صحبت کردن معمولی انسانها
  • صداهای بم مثل صدای عمومی آقایان

اساس تولید و ساخت سیستم های صوتی نیز، دسته بندی طبیعی بالا می باشد. اگر می خواهید انواع صداها را با کیفیت عالی بشنوید، به زاویه و فاصله دستگاه صوتی و اسپیکرها توجه نمایید. در واقع هر سیستم صوتی دارای سه قسمت مهم به منظور پخش انواع صدا می باشد. در صورتیکه بدانیم هر قسمت را کجا و به چه صورتی استفاده نماییم، می توانیم بهترین و با کیفیت ترین خروجی صدا را تولید کنیم. هر دستگاه پخش کننده خانگی دارای قسمتهای ساب ووفر (صداهای بم)، میدرنج (صداهای متوسط) و تیوتر (صداهای زیر) می باشد.

از آنجایی که گوش انسان نسبت به صداهای بم حساس تر است، بنابراین آنها را بهتر می تواند بشنود. به همین علت اگر به ظاهر سیستم های صوتی دقت کنید معمولا ساب ووفر ها در قسمت پایین یک دستگاه ایستاده تعبیه می شوند. و تیوتر که مخصوص پخش صداهای زیر است، در قسمت بالای دستگاه جای می گیرد. تا با گوش انسان هم تراز قرار بگیرد و به شنیده شدن صداهای زیر به گوش انسان، کمک کرده باشد.

 

عوامل موثر در کیفیت صدای خروجی از اسپیکرها

۱- تعداد اسپیکرها در تولید متفاوت صداها در سیستم های صوتی

هر فرد با توجه به موقعیت مکانی خود؛ کوچک یا بزرگ؛ اسپیکر متناسب انتخاب می کند. با در نظر گرفتن همین مسأله موقعیت باندها و دستگاه صوتی نیز متفاوت است.

در حالت کلی سیستم های صوتی توسط تعداد اسپیکرهای خود، به ۴ دسته تقسیم می شوند:

  • سیستم های دارای یک اسپیکر تک صدایی یا تک کانالی یا مونو Mono
  • سیستم دارای دو اسپیکر استریو Sterio
  • سیستم دارای چهار اسپیکر کوادرافونیک یا Quadraphonic
  • سیستم های دارای پنج اسپیکر و یا بیشتر صدای فراگیر یا سورند Surround

در واقع ابعاد فضای مورد نظر، تعداد باندها و جهت های آنها را تعیین می کند. به این منظور ابتدا می بایست مکانی را مشخص نموده و از آنجا تست صدا را انجام دهید. به این صورت که همه شنوندگان بتوانند صدای با کیفیت و متعادلی را دریافت نمایند.

۲- نحوه قرار گرفتن اسپیکر ایستاده در چیدمان محیط

همانطور که اشاره کردیم. نوع چینش بلندگوهای سیستم صوتی به بالا بردن کیفیت صدای خروجی کمک می کند. بر این اساس، فضای شما اگر به شکل مربع یا مستطیل باشد، به روش زیر عمل کنید. و از نتیجه شکفت انگیز آن حیرت زده شوید.

گام اول: ابتدا جای همیشگی نشستن خود را در ارتباط با تلویزیون و سیستم صوتی مشخص نمایید.

گام دوم: سپس یک مثلث متساوی الاضلاع فرضی طبق شکل زیر رسم کرده به گونه ای که شما یکی از رئوس مثلث باشید و دو اسپیکر سیستم شما در رأسهای دیگر مثلث واقع شوند. حال همانطور که می بینید صدای خروجی از دو طرف به شما می رسد و حالت استریو ایجاد می شود.

گام سوم: اگر سیستم دارای ۴ اسپیکر باشد، دوباره یک مثلث فرضی در نطر بگیرید که رأس آن خودتان هستید اما اینبار مثلث را وارونه کنید. در این حالت اسپیکرهای سوم و چهارم در رئوس مثلث جدید قرار خواهند گرفت.

دقت نمایید که اضلاع مثلث فرضی شما به فاصله شما تا دیوارها بستگی دارد.

گام چهارم: ساب ووفر را کجا قرار بدهیم؟ معمولا ساب ووفر را در مرکز همه اسپیکرها قرار می دهند تا هماهنگی صداها بهتر اعمال شود.

گام پنجم: در صورتی که تعداد اسپیکرهای شما بیشتر باشد، می توانید در فواصل بین اسپیکرهای قبلی جایگذاری نموده و در واقع محل قرارگیری اسپیکرها محیط یک دایره را تشکیل می دهند که مرکز دایره شما نشسته اید.

نحوه قرار گرفتن اسپیکر ایستاده در چیدمان محیط

قرار گرفتن اسپیکر ایستاده در چیدمان محیط

 

۳- عامل پژواک صدا در چیدمان اسپیکرها

یکی از نکات اساسی در چیدمان اسپیکرها در فضای مورد نظر، توجه به پژواک یا انعکاس صداهاست. در حقیقت هرچقدر انعکاس صوت کمتر باشد، کیفیت صدای خروجی بیشتر است. همانطور که می دانید برای کم کردن انعکاس صدا، می بایست سطوح تخت و صیقلی را در محیط کم کنیم. بر این اساس ترجیحا کف محیط مفروش باشد. اگر دقت کرده باشید استودیوهای ضبط صدا دارای کف موکت و دیوارهای اکوستیک می باشد. علاوه بر آن عواملی نظیر استفاده از پرده های کلفت تر، استفاده از مبلهای پارچه ای، محیطی با سقف کوتاه و یا حتی مدل لوستر موجود در فضا نیز می توانند برای جلوگیری از انعکاس صداها موثر باشند.

 

در این مطلب شما با نحوه چیدمان اسپیکرها در محیط به منظور بهره مندی از کیفیت صدای بهتر، آشنا شدید. بنابراین هنگام خرید یک سیستم صوتی حرفه ای می بایست به نکات ریز و مهمی توجه بفرمایید. در این راستا می توانید از راهنمای حرفه ای خرید اسپیکر بلوتوثی و یا مشاوره همکاران ما در بخش فروش فروشگاه اینترنتی چرخک استفاده نموده و بهترین خرید اینترنتی خود را انجام دهید. شما عزیزان می توانید از خدمات دیگر فروشگاه چرخک از قبیل کیف پول چرخک و یا شرکت در قرعه کشی جوایز نیز بهره مند گردید.

2 دیدگاه در “چیدمان دکوراسیون منزل جهت استفاده از اسپیکرهای ایستاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

Call Now Button