وبلاگ

راهنمای حرفه ای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای حرفه ای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای حرفه ای خرید اسپیکر بلوتوثی

همه ما در زندگی روزمره مستقیم و غیر مستقیم با انواع موسیقی آشنا هستیم. موسیقی عاملی روح نواز و انگیزه بخش برای همه موجودات تلقی می گردد. صدای پرندگان، صدای آب روان و حتی صدای وزش باد الهام بخش ساخت ملودی های گوناگون هستند که ما امروزه به وسیله پخش کننده های صوتی در منزل، محل کار و حتی در مجالس و دورهمی های خانوادگی لذت می بریم. از آنجایی که پخش با کیفیت و قدرتمند صدا، یکی از مهمترین ویژگی های اسپیکر های خانگی است، ما بر آن شدیم تا در این متن راهنمایی کلی برای انتخاب و خرید سیستم های صوتی و سینمای خانگی ارئه دهیم و شما عزیزان را با نکات ریز و حرفه ای خرید اسپیکرهای بلوتوثی آشنا نماییم.

 

نکات کلیدی در خرید حرفه ای اسپیکر بلوتوثی

به منظور خرید یک سیستم صوتی، ابتدا می بایست فضای در دسترس و نیاز خود را بسنجید. سپس با توجه به بودجه مورد نظر، یک پخش کننده خانگی قدرتمند با مشخصات کامل را بیابید. نکته حائز اهمیت در این میان را فراموش نکنید: خرید از یک فروشگاه معتبر. خدمات پس از فروش یکی از مزایای یک فروشنده برتر می باشد. در این راستا فروشگاه اینترنتی چرخک با افتخار، آماده مشاوره رایگان و تهیه اسپیکر خانگی مورد نظر شما عزیزان می باشد. بنابراین در ادامه مطالب شما را با بهترین راهکارها برای انتخاب یک اسپیکر خوب و قدرتمند آشنا می کنیم:

  • قدرت صدا

    یکی از اجزای اصلی اسپیکرها، ساب ووفر، تیوتر و میدرنج است. این بخش، نقش مهمی در خروجی صداها دارد. صداهای بم توسط ساب ووفر و صداهای زیر توسط تیوتر مناسب با بهترین کیفیت و بازه فرکانسی وسیع عرضه می گردد. بنابراین تعداد ساب ووفرها، تیوتر و میدرنج در تأمین نیاز شما می تواند موثر باشد.

    عموما در اسپیکرهای خانگی ساب ووفر ها از اندازه ۶.۵ اینچ تا حداکثر ۱۵ اینچی ساخته می شوند. دستگاه های با اندازه ساب ووفر کوچکتر معمولا دارای دو یا سه ساب و دستگاه های ۱۲ و ۱۵ اینچی دارای دو ساب ووفر می باشند. از لحاظ اندازه و ارتفاع اسپیکر های خانگی به صورت زیر دسته بندی می شوند:

اندازه ساب ووفر

تعداد ساب ووفر ارتفاع 

۶.۵ اینچ

۲ ۸۰ سانتی متر

۶.۵ اینچ

۳

۱۰۰ سانتی متر

۸ اینچ

۲

۱۰۰ سانتی متر

۸ اینچ

۳

۱۱۱ سانتی متر

۱۰ اینچ

۲ ۱۰۵ سانتی متر

۱۰ اینچ

۳

۱۲۵ سانتی متر
۱۲ اینچ ۲

۱۰۰ سانتی متر به بالا

 

دقت نمایید که در دستگاه های با ساب ووفر ۱۲ اینچی و ۱۵ اینچی این قابلیت جذاب تعبیه شده که ساب ووفر و میدرنج دستگاه یکی هستند به این معنی که با زیاد و کم شدن ولوم اسپیکر، صدای خواننده و بیس دستگاه با هم همخوانی داشته و به طور همزمان بالا و پایین می روند.

  • قابل حمل بودن

    اولین نکته مورد توجه در خرید انواع اسپیکر ها وزن و ابعاد دستگاه و به عبارت دیگر قابل حمل بودن آن است. در صورتیکه یک دستگاه کامل برای دورهمی های مختلف و در فضاهای متفاوت می خواهید، می بایست اول از قابل حمل بودن اسپیکر و دوم از شارژی بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

اسپیکر قابل حمل بلوتوثی

اسپیکر قابل حمل بلوتوثی

  • بی سیم یا با سیم

    انتخاب بین اسپیکر بیسیم یا سیمی بستگی مستقیم به سلیقه شما و دیزاین فضای مورد نظرتان دارد و قابل ذکر است که تاثیر فنی زیادی بر دستگاه ندارد. اما توجه داشته باشید که اسپیکر های بلوتوثی به راحتی به گوشی تلفن همراه شما متصل شده و انتظارات شما را برآورده می نمایند. در مقاله چگونه گوشی را به اسپیکر بلوتوثی متصل نماییم؟ نحوه این اتصال را مفصل شرح داده ایم.

  • امکانات شارژ دستگاه

    یکی از مشخصه هایی که برخی اسپیکرهای جدید دارند، پورت میگرو یو اس بی Micro-USB یا تایپ سی است که اگر بیرون از خانه دسترسی به پریز و برق برای شارژ اسپیکر نداشتید، بتوانید آن را حتی توسط پاور بانک هم شارژ کنید.

  • توان خروجی

    یکی دیگر از مشخصه های سیستم های صوتی، توان آنهاست. توان خروجی یک دستگاه در واقع بلندی و قدرت صدای خروجی دستگاه است و هرچه عدد توان دستگاه بر حسب وات بیشتر باشد، شما خروجی بلندتری خواهید دید.

  • لوازم جانبی

    لوازم جانبی و ویژگیهای نرم افزاری می توانند در تصمیم گیری شما موثر باشند. از آن جمله می توان به اپلیکیشنهای موبایلی، هدفون بی سیم، انواع رقص نور، اتصال آلات موسیقی به دستگاه و ویژگیهای دیگر که هرروز در مدلهای جدیدتر تعبیه می شود.

  • تقویت کننده

    برخی سیستم های صوتی آمپلی فایر جداگانه دارند. همانطور که می دانید آمپلی فایر نوعی تقویت کننده به شمار می رود. بنابراین وجود آمپلی فایر در پکیج یک اسپیکر خانگی یک مزیت محسوب شده و می توان آن دستگاه را در فضاهای بزرگ تر همراه با خروجی بهتر استفاده نمود.

یکی از عوامل مهم در خروجی عالی یک سیستم صوتی، انوع کابل  ها و انواع پورت ها است. دقت نمایید که اسپیکر مورد نظرتان بلوتوث و پورت USB داشته باشد. علاوه بر آن دارا بودن پورت های AVI و یا HDMI نشانه حرفه ای بودن اسپیکر مورد نظر است.

 

کاربرد های اسپیکر های بلوتوثی

توجه به ظاهر سیستم های صوتی و انواع اسپیکر ها برای خیلی افراد حائز اهمیت است. با توجه به موقعیت مکانی و هدف از تهیه چنین دستگاهی، می توان نوع و مدل سیستم صوتی را انتخاب نمود. به عنوان مثال بدنه برخی اسپیکرها از جنس چوب ضد خش و یا برخی دیگر ضد آب می باشد. بنابراین انتخاب ظاهر در کنار مشخصات فنی، بسیار قابل توجه می باشد. حال با توجه به کاربرد، اسپیکرها به دسته های زیر تقسیم می شوند:

  • استفاده در منزل
  • استفاده در مجالس و میهمانی ها
  • استفاده در باشگاه ها و سالنهای ورزشی
  • استفاده در سازمان ها و مدارس برای اجرای مراسم مختلف

نکته مهم در خرید یک اسپیکر حرفه ای توجه به فضای مورد استفاده است. دقت داشته باشید که برای تا فضاهای ۸۰ مترمربعی از ساب ووفر های ۶.۵ اینچی، فضای بین ۸۰ تا ۱۱۰ مترمربعی ساب ووفر های ۸ اینچی، فضای بین ۱۱۰ تا ۱۵۰ مترمربعی ساب ووفرهای ۱۰ اینچی و در ابعاد بزرگتر فضاهای ۲۰۰ و ۳۰۰ متری از ساب ووفر های ۱۲ اینچی و ۱۵ اینچی استفاده می شود. و نکته آخر اینکه اگر اسپیکر قدرتمندی برای فضای آزاد و باغ در نظر دارید می بایست از دستگاهی با ساب ووفر های ۱۵ استفاده نمایید.

 

هنگام خرید اسپیکر بلوتوثی چه مواردی را در نظر بگیریم

برای تست کیفیت صدای پخش کننده صوتی مورد نظر، حتما از فروشنده بخواهید که در فضای آزاد اسپیکر را تست کند. هر دستگاهی در فضای کوچک بخصوص با ارتفاع سقف کم بهترین صدا را تولید می کند. اما برای محک زدن قدرت بیس و ساب ووفر های یک اسپیکر خانگی بهتر است از فضاهای بزرگتر استفاده نمایید.

یک نکته حائز اهمیت که کمتر کسی به آن دقت می کند؛ چیدمان دکوراسیون منزل جهت استفاده از اسپیکرهای ایستاده است. چیدمان منزل شما عامل مهمی در خروجی صدای سیستم صوتی هست که استفاده می کنید. گاها حتی اسپیکرهای کوچکتر با تعداد ساب ووفر های کمتر هم در فضای بزرگ اما با چیدمان اصولی جوابگو می باشد.

 

نحوه ثبت سفارش و خرید از فروشگاه اینترنتی چرخک

شما عزیزان برای انتخاب و خرید یک سیستم صوتی هوشمند و کامل، می توانید از راهنمایی تیم فروش فروشگاه اینترنتی چرخک بهره مند گردید. در صورتی که در خصوص خرید اینترنتی یک سیستم صوتی خانگی، سوالاتی در زمینه تعداد بلندگو، توان خروجی صدا، بلوتوث، ورودی و خروجی‌ها و … داشته باشید؛ می توانید با شماره ۰۲۱۴۴۲۵۴۵۳۵ تماس گرفته و پاسخ دقیق و روشن دریافت نمایید. پس از انتخاب و ثبت خرید به صورت آنلاین از فروشگاه چرخک، علاوه بر بهره مندی از کد تخفیف می توانید در قرعه کشی ماهانه فروشگاه نیز شرکت نموده و از جوایز متنوع لذت ببرید.

2 دیدگاه در “راهنمای حرفه ای خرید اسپیکر بلوتوثی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

Call Now Button