وبلاگ

بهترین چیدمان اصولی دکوراسیون منزل

بهترین چیدمان اصولی دکوراسیون منزل

بهترین چیدمان اصولی دکوراسیون منزل

دیدن و لذت بردن از زیبایی ها در ذات انسان نهاده شده است. ایجاد انرژی مثبت و آرامش بخش یکی از اهداف دکوراتیوهای حرفه ای است. آیا برای شما پیش آمده که وارد فضایی شوید که با وسائل بسیار گران قیمت و لوکس چیده شده باشد اما احساس خوبی به شما القاء نمی کند؟ چه کنیم که با کمترین هزینه بهترین فضا را بسازیم؟ این یکی از دغدغه های اکثر مردم بخصوص خانمها است. در ادامه این مطالب به بررسی قواعد اساسی دکوراسیون منزل و بهترین چیدمان دکوراسیون منزل می پردازیم.

عوامل اساسی در چیدمان شیک یک منزل

دکوراسیون یا همان چیدمان، به معنی انتخاب مناسب وسایل قسمت های مختلف خانه از جمله قسمت پذیرایی و نشیمن، اتاق ها، آشپزخانه، حمام و دستشویی می باشد. خیلی از افراد فکر می کنند که دکوراسیون داخلی منزل کار ساده ای است. اما نکات بسیار مهمی در این حوزه وجود دارد که با دانستن و رعایت آنها می توانید بهترین استفاده را از فضای منزل داشته باشید و به زیبا سازی هرچه بیشتر خانه شما کمک خواهد کرد.

در موضوع زیباترین دکوراسیون داخلی منزل چند عامل اساسی حائز اهمیت است که با در نظر گرفتن این موارد می توانید به یک فضای جذاب و دل انگیز دست یابید. از جمله آن عوامل می توان به

  • خلاقیت
  • سلیقه شخصی
  • دید گسترده
  • مد روز
  • اصول ایتدایی
  • بودجه

اشاره نمود.

انتخاب سبک مناسب در بهترین چیدمان دکوراسیون حرفه ای منزل

انتخاب یک سبک خاص در منزل و محیطی که شما در آن زندگی می کنید به چینش و دکوراسیون ساده و شیک شما بستگی دارد. اطلاع کامل از خصوصیات انواع سبک های چیدمان در منزل کمک شایانی به ایجاد یک فضای زیبا و جذاب می کند. از این رو سبک های مختلف را در زیر معرفی نموده ایم:

سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی: اصولا در منازل با متراژ بالا از این سبک استفاده می شود. در این سبک دکوراسیون از مبلمان سلطنتی، تابلوهای بزرگ با طرح های کلاسیک استفاده می شود. سبک چیدمان کلاسیک معمولا سبک تقارن وسائل با زاویه مشخص است و در آن از تم رنگ های کرم و قهوه ای استفاده می گردد.

سبک مدرن در دکوراسیون داخلی: در این سبک اولویت اصلی؛ سادگی، براق و صیقلی بودن و همینطور شفافیت است. استفاده از رنگ های ساده و خطوط صاف، وسائل شیشه ای و استیل در این سبک به خوبی مشاهده می گردد.

سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی: سبک مینیمال از سبک مدرن بسیار ساده و خنثی تر است. در این سبک بیشتر از رنگ های سفید استفاده می شود و در چینش وسائل از شلوغی پرهیز شده است.

سبک روستیک یا روستایی در دکوراسیون داخلی: سادگی و بی آلایشی در این سبک موج می زند. چیدمان منزل سنتی و عاری از هرگونه پیچیدگی است. استفاده از سنگ و چوب در این سبک غالب است. به گونه ای که انسان بوی روزهای کودکی و عصر قدیم را حس می کند.

سبک روستایی در دکوراسیون داخلی

سبک روستایی در دکوراسیون داخلی

سبک شیکر در دکوراسیون داخلی: سبک شیکر به گونه ای است که هر فردی ناخودآگاه و کمابیش از آن استفاده می کند. استفاده از وسائل بدون خط و رنگ های مات مثل خاکستری، طوسی و بژ از خصوصیات این سبک است. تا حدی که وسائل چوبی نیز از چوب مات ساخته می شوند.

سبک ایرانی در دکوراسیون داخلی: همانطور که از اسم این سبک مشخص است؛ وسائل اصیل ایرانی مثل فرش ایرانی، تابلو فرش، استفاده از طرح ایوان و ظاق مشخصه بارز این سبک است.

ترفندهای بهترین چیدمان دکوراسیون منزل

علیرغم تصور سنتی برخی افراد، که چیدمان منزل را مستقیما به سلیقه شخصی وابسته می کنند، باید بگوییم که حتی نحوه بهترین چیدمان دکوراسیون منزل نیز قواعد خاص خودش را دارد که اگر طبق اصول انجام شود علاوه بر زیبایی آفرینی جنبه روانشناسی آن هم رعایت می گردد. روانشناسی رنگ ها، روانشناسی اشکال، زوایا و …. به عنوان مثال در منازل کوچک بیشتر از وسائل دیواری استفاده کنید. وجود آینه در چیدمان منازل کوچک کمک شایانی به دلباز بودن خانه می کند. علاوه بر موارد بیان شده چند ترفند ریز دیگر در ادامه بیان می شود:

  1. پرهیز از شلوغی زیاد
  2. ایجاد کانون توجه در منزل که معمولا تلویزیون می باشد. در واقع مرکز توجه جا و چیزی است که هیچوقت از دیدن آن خسته نشوید
  3. ایجاد نمایشگاه عکس خانوادگی
  4. استفاده از گل های طبیعی در قسمتی از فضا
  5. تناسب متراژ منزل با ابعاد وسائل
  6. توجه به نورپردازی، دقت کنید معمولا رنگ سفید چراغ ها علاوه بر آرامش بخشی، فضا را دلبازتر می کند
  7. در ترکیب رنگ ها دقت شود که رنگ سقف حتما سفید باشد
  8. استفاده از فرش های با رنگ جذاب
  9. تعویض گاه به گاه محل وسائل تزئینی
  10. ساختار شکنی مثل استفاده از وسیله ای غیرمعمولی در تزئینات
  11. استفاده از کاغذ دیواری در برخی قسمتهای منزل

نکات کلیدی بهترین چیدمان دکوراسیون قسمت های مختلف منزل

چیدمان آشپزخانه

برخی افراد برای آشپزخانه عنوان قلب یک خانه را استفاده می کنند. در واقع می توان گفت بیشترین تراکم وسائل موجود در منزل در ابعاد فضای کوچک در آشپزخانه دیده می شود. وسائل مهم موجود در آشپزخانه یخچال فریزر، گاز و سینک ظرفشویی هستند. در قواعد دکوراسیون داخلی این سه مورد، می بایست در رأس یک مثلث قرار بگیرند. اصولا یخچال را در ورودی آشپزخانه قرار می دهند. و اطراف سینک و اجاق گاز را نباید زیاد شلوغ کرد. در صورتی که کانتر فضا داشته باشد، می توان برخی لوازم ضروری را روی کانتر آشپزخانه قرار داد.

چیدمان پذیرایی و نشیمن

در خانه های با متراژ بالا قسمت پذیرایی و نشیمن به صورت جداگانه تعبیه می گردد. اما منازل کوچک بخش پذیرایی و نشیمن با هم ترکیب شده و یک فضا به آن اختصاص داده می شود. یکی از نکات مهم در چیدمان پذیرایی طرز قرار گرفتن مبلمان است. در نظر داشته باشید که مبلمان روی فرش قرار می گیرد به گونه ای که فاصله ای بین لبه فرش و مبل وجود نداشته باشد. از دیگر نکات قابل توجه در چیدمان نشیمن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • وجود آینه و کنسول در یک قسمت از پذیرایی از نکات ریز و قابل اهمیت است.
  • به جای یک تابلو بزرگ می توانید از چند تابلوی کوچکتر در کنار هم استفاده نمایید.
  • از وسائل تزئینی و اکسسوری های با ابعاد متفاوت استفاده نمایید. بخصوص در اطراف تلویزیون و روی میز تلویزیون و میز پذیرایی رعایت عدم شلوغی را داشته باشید.
  • فاصله بین مبلمان و تلویزیون را با توجه به ابعاد پذیرایی در نظر بگیرید.
  • همواره فاصله ای بین مبلمان و دیوار در نظر بگیرید. این فاصله بر خلاف تصور همگان، فضا را بزرگتر جلوه می دهد.
  • برای جذابیت بیشتر فضای پذیرایی و نشیمن، می توان از کوسن های رنگی استفاده نمود. این انتخاب، یکی از راه های کم هزینه می باشد.

چیدمان اتاق خواب

همانند بقیه فضاهای موجود در خانه، چیدمان اتاق خواب نیز ارتباط مستقیم با ابعاد اتاق و وسائل موجود دارد. همانطور که می دانید مهمترین وسیله در اتاق خواب تختخواب و میز توالت می باشد. معمولا بهترین مکان برای تختخواب دیواری است که درب اتاق نیز در آن ساید قرار گرفته است. و بدترین مکان برای تختخواب، کنار پنجره یا طاقچه است.

میز توالت یا همان میز آرایشی که دارای آینه است، را در ضلع کناری دیوار تختخواب قرار دهید. به عبارت دیگر نباید میز توالت و تختخواب در دو طرف مقابل هم نباشند. به هیچ عنوان بالای تختخواب آینه قرار ندهید. برای نصب تابلو در اتاق خواب بهترین مکان، بالای تختخواب است.

چیدمان اتاق خواب در دکوراسیون داخلی

                              چیدمان اتاق خواب در دکوراسیون داخلی

سخن آخر

بهترین نحوه چینش وسائل منزل با هدف داشتن یک دکوراسیون شیک و مدرن، تابع اصول و قواعدی می باشد که در طراحی داخلی منازل، محیط کار و حتی هتل ها و بیمارستان ها و رستوران ها و …. بسیار کاربردی می باشد. ازین رو در صورتی که قصد خرید منزل جدید دارید، قبل از هر اقدامی جهت خرید لوازم خانگی به سبک دکوراسیون و همینطور ابعاد وسائل مورد نیاز متناسب با متراژ منزل توجه لازم را بفرمایید. در صورت نیاز به مشاوره می توانید با همکاران ما در فروشگاه اینترنتی چرخک تماس گرفته و از راهنمایی ایشان بهره مند گردید.

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

Call Now Button