وبلاگ

استفاده از گرامافون در دکوراسیون داخلی

استفاده از گرامافون در دکوراسیون داخلی

استفاده از گرامافون در دکوراسیون داخلی

موضوع دکوراسیون داخلی و چیدمان درست وسائل در منزل یکی از دغدغه های هر بانوی خوش سلیقه می باشد. هر فردی با توجه به نوع وسایل، ترکیب رنگ آنها، و از همه مهمتر سبک طراحی آنها می تواند سبک مشخصی از چیدمان دکوراسیون خود را انتخاب نماید. بسیاری مردم به وسایل قدیمی از جمله گرامافون علاقه بیشتری نشان می دهند. از این رو در این مطلب سعی کردیم علت استفاده از گرامافون در دکوراسیون داخلی را بررسی نماییم. با ما همراه باشید.

دکوراسیون داخلی چیست؟

قبل از هرچیز ابتدا می بایست تعریفی جامع از دکوراسیون داخلی داشته باشیم تا پس از آن بتوانیم به طراحی آن بپردازیم. چیدمان دکوراسیون داخلی به نوعی  هماهنگ سازی اسباب و وسایل موجود در محیط با توجه به طراحی، جنس، رنگ، ابعاد و سبک ساخت آن گفته می شود. در حقیقت هدف از این کار ایجاد آرامش و حس خوب در افراد است. بر خلاف دیدگاه عامه مردم، طراحی دکوراسیون کار جذاب و پیچیده ای است که توسط افراد حرفه ای انجام می شود. مهندسان معماری از جمله افرادی هستند که در این زمینه به صورت تخصصی فعالیت می نمایند.

سبک های دکوراسیون داخلی

در طراحی دکوراسیون از دیدگاه مهندسان این حرفه، برخی فاکتورها از جمله خط، فرم ها، نور، رنگ، بافت و الگو مهم بوده و حفظ تعادل آنها کلید ایجاد یک فضای داخلی دلپذیر است. بنابراین سبک چیدمان وسائل در محیط، مهمترین مسأله می باشد. انتخاب سبک چینش کمک شایانی به ایجاد یک فضای زیبا و جذاب همراه با آرامش می کند.  برخی از معمول ترین سبک های چینش در دکوراسیون داخلی عبارتند از:

  • سبک مدرن

این سبک یک سبک طراحی داخلی است که بیشتر از تک رنگ، خطوط صاف، مواد طبیعی و نور طبیعی در آن استفاده می شود. سبک مدرن در مناطق اروپا و آمریکا کمی با هم متفاوت است و سلیقه عمومی افراد در آن دخیل می باشد. در واقع سبک مدرن به طور خاص بیانگر یک جنبش زیباشناختی تاریخی است که در اوایل تا اواسط قرن بیستم رخ داد.

  •  سبک ایرانی

سبک ایرانی یا همان سبک خاورمیانه یک سبک منحصر به فرد است که اغلب در منازل ما به چشم می خورد. این سبک دارای رنگ های متنوع و ترکیب رنگ آرام است که به افراد احساس کنتراست قوی می دهد. کاشی های شیشه ای، منبت کاری، درها و پنجره های حکاکی شده از عناصر این سبک می باشد.

  • سبک روستایی

سبک روستایی همان سبک منطقه گرایی است. طراحی ها در این سبک به فرهنگ و تاریخ قدیم همان منطقه بر می گردد. در سبک روستایی فرد به معنای واقعی احساس یک زندگی روستایی ساده را دارد. عنصر اصلی در این سبک چوب، سنگ و چرم می باشد. در این سبک از رنگ های روشن و اجناس قدیمی و طبیعی استفاده می شود.

  •  سبک مینیمال

طراحی داخلی مینیمالیستی بسیار شبیه به طراحی داخلی مدرن است. این سبک یکی از جدید ترین و مدرن ترین سبک های طراحی داخلی محسوب می گردد. این سبک تلفیقی از سادگی، پیراستگی، زیبایی و آرامش است. این نوع طراحی شامل استفاده از ملزومات ساده برای ایجاد فضایی ساده و نامرتب است. ویژگی سادگی، خطوط تمیز، و تک رنگ در این سبک به وضوح دیده می شود. استفاده از پارچه های ساده و بدون طرح از ویژگی های این سبک است. در سبک مینیمال رنگ های سفید و مشکی به صورت عمده دیده می شود. رنگ سفید باعث ایجاد آرامش شده و فضا را بزرگتر می نماید و رنگ مشکی در این فضا بعد ایجاد می کند.

  •  سبک سنتی

همانطور که از اسم آن بر می آید، افکار افراد ریشه در زمان های گذشته دارد. سبک سنتی سبک شخصی بوده و به شیوه زندگی خانوادگی هر فرد بر می گردد. در این سبک اصولا برخی وسایل یادآور خاطرات دوران کودکی و یا اشخاصی است که می تواند ما را در دنیای خود غرق نماید. افرادی که منزل خود را با این سبک می چینند، عموما از وسایل قدیمی و گاها عتیقه استفاده می نمایند. وسایلی همچون ظروف قدیمی خانوادگی، فرش های دستبافت قدیمی، وسایل چوبی، میز خاطره بزرگ، تابلوهای با سبک و جنس قدیم، ساعت های ایستاده پاندول دار و گرامافون.

 

این مقاله را نیز مطالعه نمایید: بهترین چیدمان اصولی دکوراسیون منزل

 

استفاده از گرامافون در دکوراسیون داخلی

همانطور که در بالا ذکر شد هر فردی با توجه به علاقه و روحیات خود و همینطور طراحی و رنگ وسایل منزل، می تواند چیدمان مشخصی را انتخاب نماید. یکی از شیک ترین و خاص ترین وسایلی که به عنوان تزئین در منزل استفاده می شود، گرامافون است. گرامافون یک پخش کننده صوتی است که بیشتر در زمان های قدیم و نزدیک یه یک قرن پیش از آن استفاده می شد. در حقیقت در آن زمان افرادی که در منزل خود گرام داشتند، متمول به شمار می آمدند.

گرامافون چیست و چه کاربردی دارد؟

گرامافن یک وسیله لوکس و فانتزی کلاسیک است که در زمان های دور به عنوان یک دستگاه پخش کننده موسیقی مورد علاقه و استفاده طرفداران موسیقی واقع شده بود. گرام اولیه توسط توماس ادیسون به منظور ضبط صدا اختراع شد و رفته رفته به شکل امروزی درآمد. در حال حاضر به دلیل سبک کلاسیک آن، بسیاری افراد با خاطره بازی، زیبایی و کارایی بسیار آن مشتاق هستند که در دکوراسیون منزل خود از آن استفاده نمایند.

گرامافون های دیروزی

این دستگاه پخش صدا به صورت ترکیب یک لوله صوتی، یک سوزن، یک صفحه نرم و یک صفحه گردان ساخته شد. لوله صوتی ارتعاشات صوت را عبور می دهد. صفحه گردان بر جای خود می‌لغزد. سوزن یا چیز ی شبیه به آندر انتهای لوله قرار می‌دارد. صفحه نرم بر روی صفحهٔ گردان قرار گرفته و در زیر سوزن دائما در حال چرخیدن است.

گرامافون های امروزی

همانطور که می دانید ماهیت گرامافون پخش موسیقی می باشد. شرکت های بزرگ دنیا، مدل قدیم گرام را با ویژگی های بیشمار و امکانات بی نظیر همگام با تکنولوژی روز، ترکیب نموده و دستگاه های گرام جدید را به صورت ویژه در بازار عرضه کرده اند. به این معنی که یک دستگاه گرامافون امروزی فقط با صفحه موسیقی پخش نمی کند. در ادامه به برخی امکانات گرامافون های روز موجود در بازار اشاره می کنیم:

  • قابلیت پخش صفحــات گـرام
  • قابلیت پخش صدا به صــورت استریــو
  • دارای رادیو
  • قابلیت استفاده از فلش مموری و دارای درگاه USB
  • دارای بلوتوث
  • قابلیت پخش تمامی فرمت های صوتی
  • دارای ریمــــوت کنترل

انواع گرامافون ها

گرامافن های موجود در بازار در حالت کلی به دو صورت گرام های رومیزی و گرام های مبله یا ایستاده تقسیم می شوند:

گرامافون های رومیزی

گرامافون رومیزی دارای ابعاد کوچک و بدون پایه است. این نوع گرامافون ها یکی از بهترین گزینه ها برای فضاهای کوچک می باشند. کسانی که در عین محدودیت فضا، علاقه به وسایل تزیینی و سنتی دارند، گرامافون رومیزی گزینه بسیار مناسبی به نظر می رسد. این مدل ها قابلیت پخش صفحات گرام، فلش مموری، رادیو، خروجی تصویر و پخش از طریق بلوتوث را دارند. بدنه این مدل ها از روکش چوب با کیفیت بوده و حکاکی روی چوب آن زییایی دستگاه را دوچندان کرده است. جنس شیپور دستگاه از فلز آبکاری شده و گاها فایبرگلاس می باشد. اغلب گرامافون های فول دارای ساب ووفر بوده و کیفیت صدای قدرتمند و بی نظیری را ارائه می دهند.

گرامافون های ایستاده یا مبله

گرامافون های ایستاده یا مبله از زیباترین انواع مدل های گرامافون هستند که در فضاهای بزرگ خودنمایی می کنند. این گرامافون ها دارای ابعاد بزرگ تر، وزن بیشتر و قیمت بالاتری نیز می باشند. این مدل گرامافون اخیرا از محبوب ترین وسایل منزل در حوزه تزئین و چیدمان دکوراسیون داخلی بوده اند. البه به دلیل کاربردی بودن آن ها به عنوان سیستم های صوتی خانگی، به طرفداران آن روزبروز افزوده می شود. امکاناتی همچون بلوتوث، رادیو، پشتیبانی تمامی فرمت های صوتی، خروجی تصویر، استفاده از کارت حافظه و برخورداری از ساب ووفر این سیستم های صوتی را محبوب تر نموده است.

سخن آخر

اگر علاقمند به خرید لوازم ناب و فانتزی برای منزل خود هستید، با خرید یک گرامافون علاوه بر زیبا سازی دکوراسیون داخلی منزل، مالک یک سیستم صوتی پیشرفته و امروزی نیز خواهید شد. و به عبارتی با یک تیر دو نشان خواهید زد. برای انتخاب و خرید یک گرامافون مناسب می توانید با مشاوران فروشگاه اینترنتی چرخک تماس بگیرید و از ایشان راهنمایی بخواهید. در بخش دکوراسیون داخلی سایت چرخک انواع گرامافون های شیک، با کیفیت و قیمت مناسب درج شده است. با خرید اینترنتی از چرخک می توانید از مزایای خرید اقساطی و کیف پول چرخک نیز بهره مند شوید و خاطره یک خرید خوب را برای خود به یادگار بگذارید.

سوالات متداول

برای ایجاد یک حس زیبا همراه با آرامش در منزل، توجه به هارمونی رنگ و ابعاد و طرح وسائل موجود در منزل نقش کلیدی دارد. به این منظور می توان از مشاوره متخصصان این حوزه راهنمایی گرفت.

گرامافون های رومیزی با ابعاد کوچک و قیمت کمتر

گرامافون های ایستاده یا مبله مختص فضاهای بزرگ 

قابلیت پخش صفحــات گـرام، قابلیت پخش صدا به صــورت استریــو، دارای رادیو، قابلیت استفاده از فلش مموری و دارای درگاه USB، دارای بلوتوث، قابلیت پخش تمامی فرمت های صوتی، دارای ریمــــوت کنترل

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

Call Now Button