وبلاگ

اسپیکر شارژی بهتر است یا اسپیکر برقی؟

اسپیکر شارژی بهتر است یا اسپیکر برقی؟

اسپیکر شارژی بهتر است یا اسپیکر برقی؟

امروزه کاربرد سیستم های صوتی و پخش کننده های خانگی رو به افزایش است و طرفداران انواع این سیستم ها نیز به دنبال اسپیکرهای به روز، با امکانات بیشتر و در عین حال قیمت مناسب هستند. اسپیکرها در طرح‌ها و انواع مختلفی توسط شرکت های بزرگ و کوچک دنیا تولید می‌شوند و هر کدام ویژگی‌های منحصر به‌ فرد خود را دارند. مصرف کننده ها نیز با توجه به شرایط خود و همچنین انتظارشان از سیستم صوتی مورد نظر مدل های مختلف را انتخاب می کنند. به عنوان مثال اسپیکرهای بلوتوثی، اسپیکر های شارژی، اسپیکرهای قابل حمل، سیستم های صوتی بسیار قوی مختص سالن های بزرگ و مجالس و … که بتواند نیاز فرد را تأمین نماید. در این میان یکی از مهمترین سوالات مطرح شده اینست: اسپیکر شارژی بخریم یا برقی؟ مزایا و معایب آن کدام است؟ برای شما با توجه به نیازتان کدام ویژگی اهمیت بیشتری دارد؟ در این مطلب سعی داریم تفاوت های اسپیکرها را از این جنبه بررسی نماییم. با ما همراه باشید.

قدم اول انتخاب فضای مورد نظر برای استفاده از اسپیکر

هرگاه که تصمیم به خرید یک وسیله برای منزل یا محیط کار گرفته می شود، اولین نکته و مهمترین آن، ابعاد آن وسیله است. که بتواند با فضای ساختمان و دیگر وسایل دکوراسیون همخوانی داشته باشد. بنابراین مشخص کنید اسپیکر خود را در فضای ۷۰ متری استفاده می کنید یا ۱۰۰ متری؟ یک باشگاه ورزشی یا منزل؟ و یا قصد استفاده ار آن در باغ خود را دارید؟ با توجه به حجم فضای بیشتر نیاز به یک سیستم صوتی قدرتمند تر خواهید داشت که بتواند تمامی ابعاد را پشتیبانی نماید. به این منظور هنگام خرید، به میزان توان خروجی دستگاه دقت نمایید.

برای کمک به انتخاب بین اسپیکر شارژی یا برقی می توان گفت اسپیکرهای شارژی دارای ابعاد کوچکی هستند و حمل و نقل آنها آسان می باشد. با استفاده از نیروی برق انرژی در آنها ذخیره می‌شود و در مدت زمان معینی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. معمولا با بلوتوث به تلفن همراه متصل می شوند. اسپیکرهای خانگی دارای ابعاد بزرگتر و وزن بیشتری نسبت به اسپیکرهای شارژی هستند. این مدل از سیستم های صوتی، دارای قدرت و کیفیت صدای قوی تری هستند و ویژگی هایی از جمله پشتیبانی از فایل های تصویری نیز در اینگونه اسپیکرها به چشم می خورد.

قدم دوم بررسی ویژگی های فنی اسپیکر ها

مقاومت الکتریکی دستگاه: همانطور که از اسم آن بر می آید، در مقابل عبور جریان مقاومت می کند. مقاومت الکتریکی با واحد اهم Ω اندازه گیری می شود. در وسایل الکتریکی هر چقدر مقاومت دستگاه پایین تر باشد، راندمان آن بالاتر خواهد بود. و در مورد سیستم های صوتی خروجی صدای بهتر و با کیفیت تری خواهیم داشت.

شدت صوت: شدت صوت یک اسپیکر میزان بلند یا کوتاه بودن صدای تولید شده توسط اسپیکر را بیان می کند. شدت صوت با واحد دسی بل dB اندازه گیری می شود.

اندازه بلندگو: تعداد و اندازه بلندگو در اسپیکر بسته به نوع کاربرد آن متفاوت است. اندازه بلندگو در کیفیت و صدای پخش شده در اسپیکرها تأثیر بسزایی دارد. اما نکته مهم برند و کمپانی سازنده بلندگوها می‌باشد.

فرکانس دستگاه: بیشک اصطلاح فرکانس را تاکنون شنیده اید. فرکانس در واقع میزان تن صدای شنیده شده توسط فرد است که با هرتر Htz اندازه گیری می شود. در واقع یر روی اسپیکر دو فرکانس در محدوده بالا و پایین نوشته می شود که گویای حد صدای بم و زیر تولید شده توسط دستگاه است. در اسپیکر ها هر چه فاصله بین این دو عدد بیشتر باشد، نشان دهنده دقت بیشتر دستگاه و کیفیت بهتر صدایی است که توسط اسپیکر تولید می شود.

توان دستگاه: اغلب افراد با کلمه توان آشنایی دارند. توان اسپیکر ها اصولا توانایی آنها در ایجاد خروجی را نشان می دهد. و مسلما هرچه این عدد بیشتر باشد، دیدگاه بهتری نسبت به قدرت دستگاه خواهیم داشت. واحد اندازه گیری توان، وات watt یا w است.

در حالت کلی چهار فاکتور مطرح شده در بالا به همراه ولتاژ ورودی که معمولا ولتاژ شهری ۲۲۰v است، در کنار هم می تواند معیار انتخاب یک اسپیکر مناسب از نظر فنی باشد.

قدم سوم کدام مشخصه اسپیکر برای شما مهمتر است؟

به درون خود نگاه کنید و بگویید از اسپیکر چه انتظاری دارید؟ شکل ظاهری آن مهم است؟ اندازه آن؟ خروجی صدای آن؟ قابل حمل باشد؟ آیا موقعیتی دارید که بخواهید اسپیکرتان را در فضای آزاد استفاده کنید؟ تصمیم دارید سیستم صوتی خود را به عنوان بخشی مهم از دکوراسیون منزلتان در نظر بگیرید؟ تا چه حد به اندازه آن فکر کرده اید؟ اگر قصد خرید بهترین سیستم صوتی را دارید، جدای از برند شرکت تولید کننده، می بایست به تمام این سوالات در ذهن خود پاسخ دهید. اما در ادامه با هدف سازمان یافتن ذهنیت شما مطالبی را عنوان خواهیم کرد تا بتوانید به آسانی تصمیم خود را به مرحله عمل برسانید. اسپیکر شارژی بخرید یا برقی؟

کوچک یا بزرگ؟

اگر اسپیکر کوچک مد نظر داشته باشید، می تواند از اسپیکرهای جیبی تا کمی بزرگتر با وزن مناسب انتخاب نمایید. اسپیکرهای کوچک قابل حمل و شارژ شدن هستند. نکته مهم در مقایسه با اسپیکرهای شارژی، مدت زمان نگهداری شارژ آنهاست. اصولا اسپیکرهای شارژی دارای باتری هستند که شارژ دستگاه را در خود ذخیره می کنند. مزایای استفاده از این نوع سیستم های صوتی، قابل حمل بودن آنهاست. به راحتی می توان در فضاهایی همچون باغ و جنگل نیز از آن استفاده نمود. اما یکی از معایب آنها، افول توانایی باتری آنهاست. همانند دیگر وسایل الکترونیکی باتری تعبیه شده در دستگاه بعد از مدتی ضعیف شده و مدت زمان کمتری بدون به اتصال به برق قابل استفاده خواهد بود.

البته جای نگرانی نیست. برای مواجه نشدن با این معضل می توانید از شرکت های با گارانتی معتبر خرید نمایید. معرفی بهترین شرکت های تولید کننده اسپیکر را به در فروشگاه چرخک بسپارید.

کیفیت صدای تولید شده

بی شک همه مردم انتظار راندمان ۱۰۰% از خرید خود دارند. اسپیکر نیز از این امر مستثنی نیست. یکی از مهمترین انتظارات از سیستم صوتی، تولید صدای با کیفیت و قدرتمند می باشد. در مورد اسپیکر ها می توان گفت هرچه توان خروجی و شدت صوت اسپیکر بیشتر باشد، صدای بهتر و رساتری تولید می کند. در این میان باید توجه داشت که اسپیکرهای شارژی و کوچک، معمولا توان کمتری نسبت به سیستم های صوتی خانگی و یا سینمای خانواده دارند. در نتیجه اگر کیفیت صدای پخش شده از اسپیکر برای شما اهمیت ویژه ای دارد، یک اسپیکر خانگی بزرگ تک یونیت یا دو یونیت تهیه کنید.

سخن آخر

در خرید یک سیستم صوتی مناسب، مواردی از قبیل برند دستگاه، قیمت اسپیکر، ویژگی های برجسته آن، اندازه، کیفیت صدا و سهولت دسترسی به آن قابل توجه است. از آنجایی که اسپیکر های خانگی بخشی از دکوراسیون منزل را در بر می گیرند، بنابراین توجه به ظاهر آن ها نیز لزوما حائز اهمیت می باشد. اما نکته مهم در انتخاب و خرید یک اسپیکر نوع نیاز مصرف کننده است. در این خصوص به منظور یک انتخاب درست و کامل در خصوص اسپیکر های شارژی یا برقی و تفاوت های آنها می توانید با همکاران ما در فروشگاه اینترنتی چرخک مشورت کنید. با خرید اینترنتی از فروشگاه چرخک، می توانید از مزایای کیف پول چرخک نیز بهره مند گردید. علاوه بر آن، مدیریت فروشگاه تسهیلاتی در پرداخت اقساطی کالاهای فروشگاه فراهم نموده که استفاده از آن خالی از لطف نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

Call Now Button