وبلاگ

چرا اینترنتی خرید کنم؟

مزایای خرید اینترنتی

چرا اینترنتی خرید کنم؟

همانطور که می دانید با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از امکانات در زندگی روزمره به روز شده و در واقع دنیا به سمت دیچیتالی شدن پیش می رود. یکی از مسائلی که مردم در سراسر جهان با آن مواجه هستند و تا حدی اجتناب ناپذیر است، خرید و فروش کالا و خدمات به صورت اینترنتی و آنلاین و به عبارت دیگر تجارت الکترونیکی می باشد. در ایران نیز در حال حاضر فروشگاه های آنلاین بسیاری در حوزه های متفاوت در حال فعالیت هستند و مردم به راحتی از آنها این روزها مردم بیش از هر زمان دیگری، به فروشگاه های اینترنتی علاقه نشان می دهند، از خرید کفش گرفته تا بلیط هواپیما. فروشگاه اینترنتی فضای فیزیکی محدود فروشگاه سنتی را ندارد و می توان گستره بسیار وسیعی از محصولات را در آن به نمایش گذاشت. فروشگاه اینترنتی این امکان را به خریداران می دهد که درباره محصول مورد نظر خود جستجو کنند و پس از بررسی تمامی ویژگی ها و شرایط آن، خرید اینترنتی مطمئنی را انجام دهند. را انجام می دهند. در این میان برخی فروشگاه ها به منظور جلب مشتری و رضایتمندی آنها راهکارهای مفیدی ارائه می دهند که نام آن فروشگاه ها را برتر و برند می کند.

در ادامه مطالب به بررسی مزایا و معایب خرید آنلاین از فروشگاه های اینترنتی می پردازیم و ساز و کار آنها را توضیح خواهیم داد.

مزایای خرید از فروشگاه اینترنتی

امروزه مردم بیشتر از هر زمان دیگری، به خرید از فروشگاه های اینترنتی علاقه نشان می دهند، از خریدهای سوپرمارکتی تا خرید بلیط هواپیما را در فروشگاه های  اینترنتی انجام می دهند. فروشگاه اینترنتی این امکان را به خریداران می دهد که درباره محصول مورد نظر خود جستجو کنند و پس از بررسی تمامی ویژگی ها و شرایط آن، خرید اینترنتی مطمئنی را انجام دهند. در ادامه به برخی از مزایای خرید آنلاین می پردازیم:

 

۱- سلامتی در دوران همه گیری کرونا

بحران کرونا ساز و کار تمامی سازمان‌ها و زندگی مردم را تغییر داده و همگام با پیشرفت تکنولوژی، اغلب افراد به فکر راههای پیشگیری از بیماری افتادند. در این میان تجارت الکترونیک، و در ابعاد کوچکتر خرید های اینترنتی یکی از راهکارهای ایمنی در برابر شیوع پاندمی کرونا می باشد.

 

۲- سهولت در خرید

یکی از مزایای خرید اینترنتی، سهولت در خرید است. شما می توانید در هر مکانی که حضور دارید، منزل، محل کار یا هر جای دیگری خرید خود را ثبت نموده و محل دریافت کالا را هر آدرس دلخواهی اعلام نمایید و آنجا تحویل بگیرید.

 

۳- صرفه جویی در زمان

عصر امروز، عصر درنوردیدن زمان است. هنگامی که شما به صورت اینترنتی خرید می کنید، تایم خود را ذخیره کرده و به صورت همزمان می توانید به کارهای دیگر خود نیز رسیدگی نمایید. در واقع با خرید از یک فروشگاه آنلاین زمان زیادی را در ترافیک و شلوغی شهر و هوای آلوده صرف رفت و برگشت به بازار نخواهید کرد. بلکه بدون هیچ اتلاف وقتی، در کمترین زمان ممکن کالای مورد نظر خود را تهیه می‌کنید.

 

۴- مقایسه جنس، مدل و قیمت کالاها

برخی مواقع برای پیدا کردن کالای مورد نیاز خود نیاز به بررسی بین اجناس و فروشگاه های مختلف دارید. که همین امر خستگی زیادی به فرد تحمیل می نماید. فروشگاه‌های اینترنتی، این مشکل را نیز برطرف کرده‌اند. همانطور که می دانید در فروشگاه‌های اینترنتی، تنوع محصولات با قیمت های متنوع وجود دارد، پشت میز خود می نشینید و با کمال آرامش در همه فروشگاه ها جستجو کرده و در نهایت بهترین و مناسبترین خرید را ثبت می کنید.

در واقع این مقایسه محصولات یک نوآوری پیشرفته است که اجازه می‌دهد تا شما به راحتی برند ها و قیمت ها را تنها با چند کلیک بررسی و مقایسه کنید. در این صورت هر فرد می تواند بهترین فروشگاه اینترنتی را برای خرید محصول مورد نظر خود انتخاب کنند.

 

۵- در صف های مختلف خود را خسته نکنید

با ورود فروشگاه های اینترنتی به بازار تجارت، دیگر صف های طویل و خسته کننده نمی بینید. به این ترتیب شما دیگر برای انجام خرید در هیچ خط انتظاری قرار نمی گیرید.

مزایای خرید اینترنتی

مزایای خرید اینترنتی

۶- صرفه جویی در انرژی

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که با هر بار بیرون رفتن، چقدر هزینه می کنید؟ هزینه بنزین یا کرایه رفت و آمد. یکی از مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی و خرید آنلاین صرفه جویی در هزینه هاست. هنگام خرید آنلاین دیگر نیاز به وسایل نقلیه ندارید.

 

۷- دسترسی در تمام ساعات شبانه روز

به طور معمول فروشگاه های اینترنتی در هر زمانی از شبانه ‌روز و حتی روزهای تعطیل، سفارش‌های خود را ثبت می کنند. در مقایسه با یک فروشگاه سنتی که فقط در ساعات مشخصی می‌توانید از آن خرید کنید، خرید آنلاین، یعنی هر زمان از روز و شب که قصد خرید داشتید، به راحتی به یک فروشگاه یا سایت فروشگاهی مراجعه کنید، چرخی بزنید، انتخاب کنید و بعد هم به راحتی خرید کنید. بنابراین دیگر نگران هزینه ها، بدی آب و هوا، تنها ماندن فرزند و حمل و نقل خریدتان نباشید.

 

۸- امکان اطلاع از نظرات مصرف کننده ها

یکی از ویژگیهای جذاب خرید اینترنتی، امکان دسترسی به نظرات مشتریان قبلی می باشد. معمولا وبسایت های فروشگاهی بخشی را تحت عنوان “نظرات مشتریان” تعبیه می کنند و هر فردی می تواند در خصوص کالایی که قبلا خریداری کرده نظر خود را در سایت درج نماید.

 

معایب خرید اینترنتی از فروشگاه های اینترنتی

در مقابل مزایایی که خرید های آنلاین دارند، چند نکته قابل ذکر وجود دارد که می توان به عنوان عیب این نوع تجارت مطرح نمود. اما بی شک پس از مطالعه و مقایسه مزایا و معایب خرید اینترنتی، هر فردی این نوع خرید و فروش را با رعایت تمامی نکات، ترجیح خواهد داد. در ادامه به برخی معابب احتمالی اشاره خواهیم نمود:

  • پایین بودن سرعت اینترنت هنگام خرید

گاهی اوقات هنگام استفاده از اینترنت دچار کندی بارگذاری صفحات می شوید که این امر هم به شرکت پشتیبانی اینترنت شما و هم به سرور سایت فروشگاه مورد نظر بستگی دارد. و گاهی موجب می شود که برای چند مرتبه مراحل ثبت خرید را تکرار نمایید که گاها برای مشتری خسته کننده می شود.

  • عدم امکان بررسی کالا از نزدیک

از دید برخی مشتریان، خرید برخی کالاها نیاز به بررسی حضوری دارد. بنابراین می توان گفت خرید اینترنتی در خصوص این نوع کالاها مناسب نباشد. در این میان فروشگاه هایی که در مورد کالاهای خود توضیحات بیشتر و کاملتری در وبسایت خود می دهند، موفق تر خواهند بود.

برای مثال یک فروشگاه لباس در حالت حضوری به شما این امکان را می‌دهد که لباس را پرو نمایید و سپس تصمیم به خرید بگیرید. در این خصوص نیز راه حل وجود دارد. برخی فروشگاه های اینترنتی معتبر امکان عودت کالا را تا مدت معینی برای مشتریان خود در نظر گرفته تا اگر احیانا سهوا کالای خریداری شده، منطبق با کالای نباشد، مشتری متضرر نشود.

  • کلاهبرداری اینترنتی

همانطور که می دانید ساز و کار برخی از فروشگاه‌های اینترنتی با هدف کلاهبرداری است و یا سامانه پرداخت اینترنتی آنان ایمن نمی باشد. بنابراین مشتریان می بایست قبل از خرید و واردکردن اطلاعات شخصی خود اطمینان حاصل کنند که فروشگاه اینترنتی مطمئنی را برای خرید خود انتخاب کرده اند.

 

تصمیم نهایی برای خرید از فروشگاه اینترنتی

با همه صحبت های بالا، انتخاب یک فروشگاه مطمئن با خدمات کامل، به دقت و مقایسه نیاز دارد. مثلا در حال حاضر برخی فروشگاه های معتبر از جمله فروشگاه اینترنتی چرخک در راستای تسهیل در امر خرید مشتریان خود، یک آیتم جدید به خدمات خود اضافه نموده و آن اینکه مشتری شخصا خودش می تواند تاریخ و ساعت دریافت کالای خریداری شده را در محل تعیین شده اعلام نماید. به این ترتیب از بابت برگشت کالا در صورت نبودن در منزل، نگرانی نخواهید داشت.

همچنین از دیگر ویژگیهای متمایز فروشگاه اینترنتی چرخک، امکان پرداخت درب منزل می باشد. جلب رضایت مشتریان از اهداف ماست. به همین علت شما هنگام خرید از فروشگاه ما دو انتخاب در پرداخت دارید: پرداخت آنلاین و امکان اسفاده از کیف پول چرخک و همچنین پرداخت درب منزل. در انتخاب کالای مورد نظرتان با ما همراه باشید تا خاطره ای خوش را تجربه نمایید.

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

Call Now Button