وبلاگ

چگونه یک لباسشویی خوب انتخاب کنیم؟

خرید ماشین لباسشویی خوب

چگونه یک لباسشویی خوب انتخاب کنیم؟

در حال حاضر ماشین لباسشویی جزء جدا نشدنی در هر منزلی می باشد. کمتر کسی را می بینید که همچنان به سبک قدیم لباسهایش را در تشت و با دست بشوید. شما برای خرید ماشین لباسشویی خود به چه نکاتی دقت کردید؟ مهمترین مسأله در خرید لباسشویی چیست؟ بهترین انتخاب ماشین لباسشویی چگونه صورت می گیرد؟ برای پاسخ به تمامی این سوالات با ما همراه باشید.

نکات اساسی برای انتخاب بهترین ماشین لباسشویی

یکی از دغدغه های دختران و پسرانی که در شرف ازدواج هستند، خرید لوازم منزل است. یکی از واجب ترین لوازم خانگی ماشین لباسشویی محسوب می شود. وجود ماشین لباسشویی آنقدر ضروری است که سازندگان آپارتمانها هنگام نصب کابینت ها جایی برای این دستگاه نیز تعبیه می کنند. قاعدتا برای خرید یک ماشین لباسشویی ابتدا به قیمت و سپس فضای شما برای قرار دادن آن، توجه می کنید. حال قبل از اینکه برای خرید ماشین لباسشویی اقدام کنید، لازم است چند مسئله کلیدی را در نظر بگیرید که در ادامه به آنها اشاره خواهیم نمود.

نوع ماشین لباسشویی

در حال حاضر در بازار دو مدل ماشین لباسشویی وجود دارد: ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک و ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک.

در لباسشویی های نیمه اتوماتیک بخش های شستشو  و خشک‌کن از هم مجزا هستند؛ و می توان بین این دو عملکرد به صورت دستی وقفه ایجاد نمود. شما می‌توانید برنامه شستشو را متوقف کنید و مثلاً لکه‌های روی لباس را با دست بمالید تا از بین بروند و بعد مجدداً برنامه شستشو را ادامه دهید.

ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک بر اساس سیستم ساختشان، برای انواع مختلف پارچه‌ ها برنامه های شستشوی بیشتری دارند. یکی از مهمترین مزایای ماشین های اتوماتیک امکان استفاده از آن حتی وقتی که در منزل نیستید، وجود دارد.

ظاهر  ماشین لباسشویی

همانطور که می دانید ماشین های لباسشویی به صورت درب از جلو و درب از بالا( پرتابل) و درب از بالا ( دوقلو)  ساخته می شوند. تفاوت این دو مدل در نیروی گرداننده موتور آنهاست.

لباسشویی درب از بالا: سیستم ساده تری دارند. ارزان‌تر هستند. زمان شستشوی کوتاه‌ تری دارند. امکان افزایش یا کاهش لباس در وسط برنامه شستشو وجود دارد. مصرف آب بالا دارند.

لباسشویی درب از جلو: دارای برنامه های متنوع تر، مصرف آب و انرژی بهینه است. دارای خشک کن قوی تر، می توان از فضای بالای آن استفاده کرد.

جنس بدنه لباسشویی

پلاستیک فشرده یا استیل ضد زنگ، جنس بدنه لباسشویی در دوام و کارایی بیشتر آن موثر است. بخاطر حرکت دورانی قدرتمند آن و دور بالای موتور بنابراین بهترین حالت جنس فلزی می باشد.

ظرفیت ماشین لباسشویی

ظرفیت یک ماشین لباسشویی یکی از ویژگی های مهمی است که بنابر مصرف خانوار باید مورد توجه قرار بگیرد. همه شما این تجربه را داشته اید که گاهی ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک هنگام کار به لرزش می افتد. علت چیست؟ عدم توجه به ظرفیت ماشین لباسشویی دلیل آن است. در حقیقت وزن لباس هایی که در آن میریزید بعلاوه وزن مقدار آب جذب شده ی آنها برابر با ظرفیت اسمی ماشین لباسشویی شماست. در صورتی که بیش از ظرفیت لباسشویی در آن لباس بریزید، مصرف انرژی آن را نیز بالا می برید.

برنامه‌های شستشوی متنوع

ماشین های لباسشویی برنامه‌های مختلف شستشو مطابق با جنس‌های مختلف پارچه دارند. علاوه بر آن برنامه های شستشوی سریع، فقط آبکشی، لباسهای پشمی و … در برخی لباسشویی ها برنامه ویژه ای مخصوص ضدعفونی لباسها و ملحفه ها دارد. یا برنامه شستشوی لباس کودک

در برخی از مدل های جدید نیز اپراتور می تواند برنامه خاص حود را به ماشین لباسشویی بدهد.

نوع چرخش ماشین لباسشویی

ماشین های لباسشویی های موجود در بازار در دو حالت مختلف حرکت می کنند: با تسمه و بدون تسمه. ماشین لباسشویی های بدون تسمه دارای حرکت کمتری نسبت به تسمه دارها هستند. بنابراین کمتر در معرض شکستگی و سرو صدا می باشند.

بهره‌وری انرژی یا کارایی

یکی دیگر از آیتم های مورد توجه، برجسب انرژی می باشد. اگر می خواهید در مورد برجسب انرژی اطلاعات مفیدی کسب نمایید این مطلب را مطالعه نمایید:

برچسب انرژی روی وسایل برقی؛ مصرف برق پایین 

ماشین لباسشویی که مصرف آن در ردیف اول یا دوم قرار گرفته باشد، بهترین گزینه برای خرید می باشد.

خدمات پس از فروش

در جال حاضر اغلب لوازم خانگی بزرگ، فارغ از برند و شرکت سازنده ی آن، دارای خدمات پس از فروش هستند. اما هنگام خرید به نوع گارانتی و خدمات پس از فروش آن در مقام مقایسه دقت نمایید.

سخن آخر

برای خرید یک ماشین لباسشویی مناسب توجه به نکات بالا می تواند کمک کننده باشد. در حال حاضر برند های ایرانی و خارجی متنوعی در بازار وجود دارند. به منظور انتخاب و خرید یک مدل مناسب، می توانید با همکاران ما در بخش فروش فروشگاه اینترنتی چرخک با شماره ۴۴۲۵۴۵۳۵-۰۲۱ تماس بگیرید. در عین حال از مزایای خرید اقساطی و شرکت در قرعه کشی های ماهانه فروشگاه نیز بهره مند گردید.

1 دیدگاه در “چگونه یک لباسشویی خوب انتخاب کنیم؟

  1. عمادی گفت:

    We are so happy that the content of the article was useful for you.
    Thanks for following us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

Call Now Button