وبلاگ

برای خرید ساعت دیواری خوب چه نکاتی را مدنظر بگیریم؟

خرید ساعت دیواری خوب

برای خرید ساعت دیواری خوب چه نکاتی را مدنظر بگیریم؟

یکی از وسایلی که جزء لاینفک هر فضای بسته ای به شمار می آید، ساعت است. هر فضایی از جمله منزل، شرکت، سالن های ورزشی، تالار ها و هرجایی که انسانها در آن رفت و آمد دارند، به ساعت دکوری نیاز دارد. حال سوال اینجاست: برای خرید یک ساعت دیواری خوب چه نکاتی حائز اهمیت است؟ ما در این مطلب قصد داریم شما را راهنمایی کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

ساعت دیواری خوب کدام است؟

ساعت دیواری علاوه بر اعلام زمان، بخش مهمی از دکوراسیون محیط نیز به شمار می آید. امروزه بیشتر مواقع برای دانستن زمان به ساعت گوشی موبایل یا ساعت لپ‌تاپ و سایر لوازم الکترونیک اطرافمان نگاه می‌کنیم. اما این دستگاه‌ ها هنوز نتوانسته‌ اند جای ساعت دیواری را پر کنند. به‌ همین‌ علت اغلب در هر فضای بسته ای حداقل یک ساعت دیواری وجود دارد.

نکاتی که هنگام خرید ساعت دیواری خوب باید در نظر بگیرید

از دیرباز چینش بهترین دکوراسیون داخلی، دغدغه ی هر فرد خوش سلیقه ای بوده و هست. انتخاب ساعت دیواری مناسب و شیک امضای شما در پای دکوراسیون منزل شما است. بنابراین دقت در انتخاب ساعت دیواری مناسب یکی از وظایف افراد خوش ذوق است. برای خرید یک ساعت دیواری کاربردی و خوب لازم است به نکات زیر توجه لازم را مبذول دارید.

نوع ساعت دیواری

ساعتهای دیواری معمولا به دو دسته ی عمده تقسیم می شوند: ساعت های دیواری کوارتز و ساعت های مکانیکی.

ساعت کوارتز: این نوغ ساعت ها از کریستال کوارتز ساخته شده و عموما با باتری کار می کنند. به همین دلیل دقیق تر هستند.

ساعت مکانیکی: ساعت های مکانیکی عموما با چرخ دنده کار می کنند و ساختار پیچیده تری نسبت به ساعت کوارتز دارند. در صورتی که ساعت های مکانیکی را می پسندید توصیه می کنیم در ارتفاع بالاتر نصب نمایید.

نوع صفحه نمایش ساعت دیواری

در ساعت های دیواری صفحه های نمایش آنالوگ و دیجیتال تعبیه می شود. در مدل دیجیتالی اعداد کامپیوتری به چشم می خورد. و مدل آنالوگ همان ساعت عقربه ای است که اکثر ماها با ظاهر آن آشنایی داریم  و دارای دو یا سه عقربه هستند.

اندازه ساعت دیواری

همانطور که مستحضر هستید اندازه ساعت دیواری  می بایست متناسب با ابعاد چهاردیواری مورد نظر باشد. تناسب با دیگر وسایل محیط  از نکات اساسی هماهنگی در دکوراسیون داخلی به شمار می رود.

ساعتی که می‌خرید باید به اندازه‌ای باشد که فاصله آن از لبه دیوار از دو طرف ساعت، کمتر از نصف پهنای ساعت نباشد. اندازه دیوار مورد نظر را بگیرید و بعد برای خرید ساعت اقدام کنید. به‌ عنوان مثال، اگر پهنای دیوار شما حدود یک متر است، ساعتی که عرض آن خیلی بیشتر از ۴۰ تا ۵۰ سانتی‌متر باشد برای چنین دیواری مناسب نمی باشد.

جنس ساعت دیواری

ساعت های دیواری موجود در بازار با متریال های متنوعی از جمله چوبی، پلاستیکی، فلزی و شیشه ای ساخته می شوند. انتخاب جنس ساعت بستگی مستقیم به سلیقه فرد و مکان مورد استفاده ی آن مثلا از لحاظ رطوبت دارد. اما در حالت کلی ساعت های چوبی به دلیل دوام و مقاومت، پرطرفدارتر هستند.

 

⇐ بیشتر بخوانید: بهترین چیدمان اصولی دکوراسیون منزل

 

طراحی ساعت دیواری

ساعت های دیواری معمولا در دو قالب کلاسیک و مدرن طراحی می شوند. قالب کلاسیک دارای سبک سنتی و قالب مدرن یا امروزی دارای طرح های متنوع مناسب افراد جوان تر می باشد.

نوع قرار گیری ساعت

در دکوراسیون داخلی ساعت ها به صورت آویز از دیوار یا به صورت ایستاده و پایه دار استفاده می شوند. ساعت‌های ایستاده بسیار بزرگ و بلند هستند و برای اتاق نشیمن های بزرگ، سالن هایی که شومینه دارند، کتابخانه ها و نظایر آنها استفاده می شوند. در مقابل ساعت های دیواری کاربردی تر و عامه پسند تر هستند و در هر فضایی قابل استفاده می باشند.

رنگ ساعت

انتخاب رنگ ساعت دیواری بستگی مستقیم به سلیقه شخص و همینطور دکوراسیون داخلی محیط دارد.

برند های معتبر

برای خرید ساعت دیواری خوب، توجه به برند معتبر نیز از نکاتی است که هر فردی به آن دقت می نماید.

گارانتی ساعت

یکی از نکات طلایی در خرید یک ساعت خوب، گارانتی شرکتی آن است. هرگاه شما کالایی را با ضمانت سازنده ی آن خریداری می کنید، اطمینان از خرید آن برند خواهید داشت. چرا که شرکت سازنده بیشک کالایی را به مشتزیان عرضه می کند که به کارکرد آن ایمان دارد. به عنوان مثال با افتخار عرض می کنیم که تمامی ساعت های دیواری موجود در فروشگاه اینترنتی چرخک، دوسال گارانتی موتور دارند.

عمر باتری ساعت

درست است که باتری همواره قابل تعویض است. اما عواملی در خالی شدن زودهنگام باتری ها دخیل هستند که یکی از آنها کارکرد بد دستگاه است. بنابراین هنگام خرید به این مورد نیز دقت نمایید.

ویژگی های تکمیلی ساعت های دیواری

ساعت های دیواری در برخی مدل های خاص تر، علاوه بر زمان سنج بودن ویژگی های دیگری نیز دارند. همچون نمایش درجه دما، تاریخ، میزان رطوبت و غیره که در ابعاد ساعت، طول مصرف باتری و همیطور قیمت آن موثر است.

سخن آخر

تنوع بسیار زیادی در ساعت‌های دیواری های موجود در بازار، دیده می شود. ازین رو پیشنهاد می‌کنیم با تحقیق و بررسی انواع مدل ها و مقایسه قیمت ساعت خرید خود را ساده تر نمایید. در این راستا می توانید با همکاران ما در فروشگاه اینترنتی چرخک تماس گرفته و از ایشان راهنمایی بخواهید. همچنین قابل ذکر است که با خرید اینترنتی از فروشگاه، از طرح فروش اقساطی و جوایز قرعه کشی ماهانه ی فروشگاه نیز بهره مند شوید.

1 دیدگاه در “برای خرید ساعت دیواری خوب چه نکاتی را مدنظر بگیریم؟

  1. عمادی گفت:

    We are so happy that the content of the article was useful for you.
    Thanks for following us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

Call Now Button