وبلاگ

چگونه گوشی را به اسپیکر بلوتوثی متصل کنیم؟

اتصال گوشی به اسپیکر

چگونه گوشی را به اسپیکر بلوتوثی متصل کنیم؟

در صورتیکه فرصت و انرژی مطالعه ی این مقاله را ندارید؛ ما قسمت های مهم را برای شما رنگی کرده ایم.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی همه ما در هر فضای کوچک و بزرگی نیاز به استفاده از تکنولوژی روز را احساس می کنیم. یکی از این نیازها، کسب آرامش و لذت مضاعف با گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود است. که برای رسیدن به این هدف راه های مختلفی پیش رو است. یکی از آنها استفاده از انواع سیستم های صوتی؛ اسپیکرها است. حال زمانی است که به جای استفاده از گوشی به عنوان اسپیکر در مکان های مختلف، از اسپیکر های بلوتوثی استفاده کنیم. حال سوال اینجاست: برای شنیدن یک موسیقی با کیفیت اتصال گوشی به اسپیکر بلوتوثی چگونه امکان پذیر می شود؟ در ادامه این مطلب در این خصوص صحبت خواهیم نمود.

اتصال گوشی و اسپیکر بلوتوثی

بی شک شما قبلا برای فرستادن فایلهای خود از طریق نرم افزار های مختلف و یا بلوتوث اقدام کرده اید و تجربه این کار را دارید. در اینجا نیز روش کار به همان منوال است که توضیح خواهیم داد. قبل از جفت کردن دو دستگاه به هم، باید هم بلند گوی بلوتوثی خود را در حالت جفت سازی قرار داده و هم گوشی را در این حالت قرار دهید.

مراحل جفت سازی در اسپیکر

بلوتوث را روشن نمایید. در این حالت شما می توانید نام اسپیکر مورد نظر خود را در گوشی تان جستجو کرده و پیدا نمایید. حال برای اینکه اسپیکر را در حالت جفت سازی قرار دهید می توانید دکمه POWER یا دکمه روشن خاموش را چند ثانیه نگه دارید. در این صورت اسپیکر به حالت pairing mode یا جفت سازی می رود. می بینید که اسپیکر آلارم و یا پیامی مبنی بر آمادگی دستگاه برای جفت سازی می دهد و یا یک چراغ به صورت چشمک زن فعال می کند.

دقت نمایید برخی اسپیکرها دارای دکمه جفت سازی هستند. برای پیدا کردن این دکمه یا از دفترجه راهنمای دستگاه و یا از فروشنده سوال بپرسید. این دکمه را روی دستگاه خود پیدا کنید و سپس آن را تا زمانی که صدای بلندگوی شما منتشر شود یا اینکه نشانگر نور آن به سرعت چشمک بزند، نگه دارید.

جفت سازی در گوشی

خوشبختانه تمامی اسپیکرهای موجود در بازار قابلیت جفت شدن به انواع گوشی آیفون و اندروید را دارند. و همینطور نحوه جفت سازی هر دو نوع گوشی نیز مشابه یکدیگر است. قابل ذکر است که اگر سیستمی یک بار به گوشی شما جفت شود، برای دفعات دیگر نیز با روشن کردن بلوتوث خودبخود به شما پیشنهاد اتصال می دهد. پس برای اولین بار به نحوه جفت سازی دقت نمایید و سپس راحت شوید.

مراحل جفت سازی در گوشی

در این حالت توجه کنید که بلوتوث اسپیکر روشن باشد.

  1. بلوتوث گوشی را روشن نموده و در حالت جفت شدن قرار دهید.

  2. گزینه “Bluetooth” را انتخاب کنید.

  3. بر روی قسمت “Other Devices” یا “دستگاه های دیگر” بروید و به دنبال نام اسپیکر بلوتوثی جدید خود در لیست داده شده بگردید. این جستجو ممکن است کمی زمان ببرد.

  4. پس از ظاهر شدن نام دستگاهتان، برای اتصال به آن ضربه بزنید.
  5. پس از اتمام کار، وضعیت اتصال در صفحه شما به روز می شود.

 

⇐ بیشتر بخوانید: راهنمای حرفه ای خرید اسپیکر بلوتوثی

 

اگر گوشی به اسپیکر وصل نشد چه کنیم؟

اگر تمامی مراحل بالا را به درستی انجام دادید و نتوانستید این دو دستگاه را به هم وصل کنید، دو عامل می تواند در این اتفاق دخیل باشد. مشکل سخت افزاری و مشکل نرم افزاری.

مشکل سخت افزاری چیست؟

در صورتی که دو دستگاه مورد نظر آپدیت نباشند، و یا به عبارت دیگر اگر ورژن بروزی نداشته باشند، با هم جفت نمی شوند. به عنوان مثال اگر گوشی شما خیلی قدیمی باشد و دارای اندروید پایین باشد، با اسپیکرهای بلوتوثی موجود در بازار جفت نخواهد شد.

مشکل نرم افزاری چیست؟

مشکل نرم افزاری متعدد است و معمولا به تنظیمات گوشی بر می گردد. اگر نمی توانید ایراد را متوحه شوید. از مراکز تخصصی تلفن همراه یا سیستم های صوتی راهنمایی بخواهید. به عنوان مثال: گاها موبایل ها به گونه ای تنظیم می شود که هر دستگاه جدیدی را پرخطر اعلام کرده و اجازه ارتباط با آن را نمی دهد. و یا بلوتوث گوشی در فضا دستگاه اسپیکر را نمی شناسد.

در انتها

داشتن حال خوب و آرامش، و تجربه آن امروز آرزوی هر فردی است. بنابراین اغلب مردم شنیدن موسیقی را انتخاب می کنند. حال بهتر است که از گوشی تلفن همراه دیگر به عنوان بلندگو استفاده نکنیم. در حال حاضر سیستم های صوتی متنوعی در بازار موجود است که این انتظار را برآورده ساخته است. اسپیکرهای بلوتوثی از این نوع است. در صورتی که هنوز موفق به خرید این پخش کننده های خانگی جذاب نشده اید، با ما تماس بگیرید. همکاران ما در فروشگاه اینترنتی چرخک راهنمایی و مشاوره لازم را در این خصوص به شما خواهند داد. با شماره ۰۲۱۴۴۲۵۴۵۳۵ تماس بگیرید.

2 دیدگاه در “چگونه گوشی را به اسپیکر بلوتوثی متصل کنیم؟

  1. عمادی گفت:

    We are so happy that the content of the article was useful for you.
    Thanks for following us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

Call Now Button