وبلاگ

پاوربانک شارژر همراه و ناجی شما بیرون از منزل

پاوربانک شارژر همراه و ناجی شما بیرون از منزل

پاوربانک شارژر همراه و ناجی شما بیرون از منزل

این اتفاق برای همه ما بارها پیش آمده که در فضای بیرون از منزل یا محیط کار هستیم، شارژ باتری موبایلمون به آخر میرسه، برای شارژ کردن گوشی دسترسی به برق نداریم و یا حتی شارژر همراهمون نیست. بخصوص افرادی که گوشی و یا تبلت بخشی جدایی ناپذیر از حرفه آنها است. در اینطور مواقع چه باید بکنیم؟ امروزه با پیشرفت تکنولوژی، باتری هایی به بازار عرضه شده که با کابل مخصوص به گوشی ها و بقیه دستگاه های الکترونیکی وصل می شود و قابلیت تقویت و شارژ دستگاه را دارند. در حقیقت پاوربانک شارژر همراه و ناجی شما بیرون از منزل خواهد بود. در ادامه ی مطالب این صفحه درباره پاوربانک یا همان باتری همراهی صحبت نموده و مزایای استفاده از آن را یادآوری نماییم.

پاور بانک چیست؟

در حال حاضر و با توجه به اینکه زندگی روزمره همه انسانها وابستگی شدید به گوشی موبایل و بقیه دستگاه های الکترونیکی دارد؛ سرانه استفاده از آن بسیار بالا رفته بنابراین کاربرد پاور بانک نیز بیشتر شده و می توان گفت در دستان و کیف هر فردی با رده سنی های متفاوت و اصناف یک پاور بانک امری معمولی و حتی ضروری تلقی می شود. اینگونه باتری های قابل حمل به گونه ای کار می کنند که می توانند انرژی الکتریکی را در خود ذخیره کرده و در مواقع لزوم الکتریسته را منتقل نمایند که اصطلاحا پاوربانک PowerBank نامیده می شوند. در واقع به طور خلاصه می توان گفت پاوربانک یک شارژر قابل حمل است.

 

اجزای پاوربانک شارژر همراه

همانطور که در بالا اشاره شد؛ پاوربانک ها نوعی باتری متحرک محسوب می شوند که خود نیز با برق خانگی شارژ می شوند و می توانند ساعت ها در خود ذخیره نگه دارند و سپس به دستگاهی دیگر منتقل نمایند. به این ترتیب هر پاوربانک به صورت پیش فرض از اجزای زیر تشکیل شده است:

  • یک پورت USB جهت شارژ پاوربانک که همواره قسمتی از آن به گونه ای تعبیه شده که با کابل شارژ های گوشی ها قابل شارژ کردن است.
  • پورت USB به منظور شارژ دستگاه مورد نظر
  • چراغ های LED روی دستگاه که میزان شارژ فعلی پاوربانک را نشان می دهد.
  • کابل مخصوص پاوربانک که تمامی انتقالات انرژی الکتریکی با آن امکان پذیر است.
  • دکمه پاور

 

کاربرد پاور بانک شارژر همراه

در حالت کلی هر سیستمی که دارای پورت USB باشد می تواند به پاوربانک متصل شود مثل گوشی موبایل، تبلت، اسپیکرهای قابل حمل، پخش کننده های خانگی، دوربین دیجیتال، برخی چراغ مطالعه های دارای پورت USB و یا حتی وسائل الکترونیکی بزرگ تر. اما با توجه به اینکه هر پاور بانک چه مقدار انرژی را می تواند در خود ذخیره نماید و سپس انتقال دهد؛ می توان دستگاه های مختلف را به آن متصل نمود. ظرفیت های پاوربانک ها متفاوت است و در واقع با توجه به قطعات به کار برده شده در آن میزان ظرفیت آنها تعیین می شود. به عبارت دیگر میزان جریان الکتریسیته ای که بر حسب میلی آمپر در واحد زمان به پاوربانک وارد می شود، ظرفیت پاوربانک با یکای میلی آمپر ساعت سنجیده می شود. بالطبع برای شارژ اسپیکرهای پرتابل یا تبلت از پاوربانک های با ظرفیت بالاتر می بایست استفاده نمود. پاور بانک ها معمولا با ظرفیت های مختلف از ۱۵۰۰mA تا ۳۰۰۰۰mA ساخته و روانه ی بازار می شوند.

شارژ اسپیکر با پاوربانک مناسب

شارژ اسپیکر با پاوربانک مناسب

انتخاب پاوربانک سالم و خوب

بیشک بهترین پاوربانک تنها یک خصوصیت اصلی دارد و آن میزان نگه داشتن شارژ در خود است و پس از آن سرعت انتقال الکتریسیته به دستگاه های مورد نظر ما است. در واقع اگر پاوربانک شما هنگامی که از آن استفاده نمی کنید شارژ خود را کامل نگه دارد و این عمل تا ۶ ماه ادامه داشته باشد می توان گفت که پاوربانک جنس خوبی دارید و قدرش را بدانید. البته نکته مهمی که باید به آن توجه توجه کنید شرایط محیطی نگهداری پاوربانک است. همانطور که می دانید وسایل الکتریکی در مجاورت حرارت خیلی زود از بین می روند. پاوربانک نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین اگر می خواهید پاوربانک شما مدت بیشتری دوستتان بماند در نگهداری از آن کوشا باشید.

 

بیشتر بخوانید: استفاده از تلفن همراه هنگام شارژ؛ مزایا یا معایب؟

 

چه زمانی می بایست به فکر خرید پاوربانک جدید باشید؟

اول: اگر مدت زمانی که پاوربانک شما شارژ را در خودش نگه می دارد نسبت به روز اول کمتر شده یاشد.

دوم: پاوربانک شما چندبار می تواند دستگاهتان را شارژ نماید. آیا تعدادش کمتر شده؟

 

انتخاب پاوربانک مناسب

با توجه به موارد مطرح شده در بالا، هر زمانی که نیاز داشتید که پاوربانک جدیدی خریداری کنید، می توانید با توجه به نکات زیر بهترین انتخاب را داشته باشید:

  1. میزان ظرفیت پاوربانک
  2. دستگاهی که قرار است با پاوربانک شارژ شود
  3. وزن دستگاه پاوربانک
  4. ابعاد پاوربانک
  5. تعداد دفعات شارژ دستگاه شما توسط پاوربانک

آیا می دانید چگونه می توانید تعداد دفعات شارژ گوشی خود توسط پاوربانک را تخمین بزنید؟ فرض کنید یک گوشی موبایل دارید که باتری آن ۲۰۰۰ میلی آمپر است. می خواهید بدانید که با یک پاوربانک ۵۰۰۰ میلی آمپری چندبار این گوشی شارژ می شود. نکته قابل توجه: همواره توصیه می شود که گوشی های موبایل را تا ۱۰۰% شارژ نکنید. بر این اساس فرض کنیم که گوشی شما قرار است تا ۹۰% توسط پاوربانکتان شارژ شود.

 بار تعداد شارژ شدن ۲ =  ۲۰۰۰ / ۹۰% * ۹۰% * ۵۰۰۰

و یک مثال دیگر:

اگر یک تبلت که ظرفیت باتری آن ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت باشد را بخواهید با یک پاور بانک ۱۲۰۰۰ میلی آمپری به طور کامل شارژ نمایید داریم:

       بار ۳ = بار تعداد دفععات شارژ شدن ۳.۴ = ۳۵۰۰ / ۱۰۰% * ۱۰۰% * ۱۲۰۰۰

 

سخن آخر در خصوص پاوربانک شارژر همراه

در این مطلب به طور خلاصه در خصوص پاوربانک شارژر همراه همیشگی شما، و حلال مشکلات صحبت کرده و این دستگاه کوچک و کاربردی را بررسی نمودیم. در حال حاضر داشتن پاوربانک در لیست وسایل شخصی هر فرد به اندازه هندزفری ضرورت پیدا کرده و همگان در پی خرید بهترین نوع و مدل با قیمت مناسب هستند. شما خواننده گرامی در صورتی که قصد تهیه یک پاوربانک خوب دارید، می توانید از راهنمایی مشاوران حرفه ای فروشگاه اینترنتی چرخک استفاده نمایید و بهترین خرید اینترنتی خود را ثبت نمایید. شما عزیزان می توانید علاوه بر یک خرید مطمئن از فروشگاه، از مزایای کیف پول چرخک و شرکت در قرعه کشی ماهانه وبسایت نیز بهره مند گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

Call Now Button